Blog Damiana Maciąga
RSS
wtorek, 12 kwietnia 2016
Propozycja nowego przystanku przy ul. Wernera

Stowarzyszenie "Radomskie Inwestycje", którego mam zaszczyt być sekretarzem, wystąpiło do Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu o ustawienie dodatkowego przystanku autobusowego na wysokości hali targowej KOREJ. 

"Zwracamy się z propozycją ustawienia dodatkowego przystanku komunikacji miejskiej przy ul. Wernera w kierunku ul. Mireckiego na wysokości hali targowej „Korej” dla linii 6, 12, 16, 23 i 26. Uzupełni on siatkę przystanków i pozwoli na lepszą obsługę okolicznych terenów. 

mapa propozycja nowego przystanku przy ul. Wernera w Radomiu

1. Obecne odległości międzyprzystankowe w tym rejonie są niedopuszczalnie duże jak na ścisłą zabudowę miejską. Po remoncie skrzyżowania Malczewskiego/ Wernera/ Kelles-Krauza i przesunięciu przystanku Wernera/Koszarowa bliżej skrzyżowania, odległość do następnego przystanku Mireckiego/Wernera zwiększyła się do 750 metrów, a do przystanku Wernera/Mireckiego do 800 metrów.

2. Należy zauważyć, że w tym rejonie zlokalizowane jest centrum handlowe „Gama”, targowisko „Korej”, nowootwarte „Radomskie Hale Mięsne”, Przychodnia Medycyny Pracy (tylko 180 metrów) oraz liczne punkty usługowe, które generują bardzo dużą liczbę pasażerów.

3. Co ważne, do nowego przystanku komunikacji miejskiej, mieszkańcy osiedla Obozisko mieliby zdecydowanie bliżej niż do obecnie istniejących. Przykładowo, mieszkańcy bloków przy ul. Mochnackiego zamiast 700 metrów do przystanku Wernera/ Mireckiego, mieliby by do pokonania tylko 400 metrów. Ponadto dojście byłoby o wiele bezpieczniejsze, ponieważ bez konieczności pokonywania niebezpiecznych przejść dla pieszych przez ul. Szarych Szeregów, ul. Wernera czy ul. Mireckiego. Pragniemy również zwrócić uwagę pogorszenie sytuacji pieszych po wybudowaniu nowego obiektu handlowego przy ul. Wernera. Dotychczasowe przejście przez dawny Dworzec Linii Podmiejskich zostało uniemożliwione, dlatego piesi są zmuszeni do nadkładania drogi, zwłaszcza w godzinach zamknięcia targowiska „Korej”. Ponadto proponowany przystanek usprawnia obsługę ulicy Wolność i przyległych komunikacją zbiorową.

4. Proponujemy, aby obniżyć koszty uruchomienia i utrzymania przystanku, ogłosić licytację jego nazwy. Z związku z bezpośrednią bliskością trzech dużych obiektów handlowych: Gama/OBI, Korej i Radomskie Hale Mięsne. W naszym mieście istnieją już podobne rozwiązania, gdy obiekt handlowy płaci za nazwę przystanku: Grzecznarowskiego/ Galeria Feniks oraz 25 Czerwca/ Kaufland. W przypadku omawianego przystanku przy ul. Wernera możliwe nazwy to: Wernera/Korej, Wernera/Atrium Gama, Wernera/ RHM.

Zaproponowana lokalizacja nowego przystanku na wysokości hali Korej nie wpłynie negatywnie na bezpieczeństwo i płynność ruchu. W tym miejscu przekrój ulicy Wernera zwiększa się do dwóch pasów, a chodnik jest na tyle szeroki, że może tam stanąć wiata przystankowa.

przystanek_wernera_google_view

Wyrażamy nadzieję, że nasza propozycja spotka się z uznaniem, ponieważ wpływa na znaczącą poprawę obsługi pasażerów komunikacji miejskiej w Radomiu, którą można uzyskać przy niewielkich nakładach finansowych."

Liczę, że będzie pozytywny odzew ze strony władz miasta, jak i okolicznych przedsiębiorstw.

 

 

21:26, damian.maciag
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 28 stycznia 2016
Radom miastem wojewódzkim - konieczność, a nie zachcianka

Ostatnio obejrzałem w Internecie materiał przygotowany przez TVN24 "Bitwa warszawska", który dotyczy kwestii wydzielenia aglomeracji warszawskiej z województwa mazowieckiego. Dostępny jest tutaj

Mam kilka słów tytułem komentarza: Szkoda, że nie wspomniano, że obecny system przypomina "pański stół", którym jest Warszawa i okolice, a reszta województwa musi czekać jakie resztki z tego stołu spadną. Szkoda, że w materiale nie przywołano jaka część środków unijnych trafia do Warszawy, a ile np. do regionu radomskiego. Szkoda, że nie przypomniano, że nowe instytucje zapewniają dobre miejsca pracy, a także możliwość współpracy z firmami zewnętrznymi, co się przekłada na rozwój gospodarczy. Szkoda, że nie wspomniano, że istnieje coś takiego jak mechanizm wyrównujący nierówności dochodowe samorządów i nowe województwo "mazowieckie" dostałoby jego dużą część.

Ponadto zachęcam do odwiedzenia strony na FB Radom - miasto wojewódzkie!

wtorek, 26 stycznia 2016
Elektroniczna rejestracja głosowania w Radzie Miejskiej

Szanowni Czytelnicy,

pozwolę sobie zabrać głos, po bardzo długiej nieobecności na blogu, bo wreszcie ruszyło coś w tym temacie, o którym wielokrotnie wspominałem, gdy byłem radnym Rady Miejskiej w Radomiu. Rada Miejska przymierza się do wprowadzenia elektronicznego liczenia głosów w czasie sesji Rady Miejskiej. I bardzo dobrze, szkoda, że tak późno. Pamiętam, że wielokrotnie spotykałem się z opinią, że to niepotrzebne, kosztowne i w ogóle "po co?". Wielokrotne powtórzenia liczenia ręcznego, bo mylić się to rzecz ludzka. Brak możliwości śledzenia podejmowanych decyzji przez radnych. Brak pełnej jawności i przejrzystości. Wkrótce to wszystko może się zmienić. Mam nadzieję, że system zostanie wkrótce wprowadzony. I nie tylko w czasie sesji plenarnych, ale również w czasie posiedzeń komisji. 

Bardzo cieszy mnie stanowisko Przewodniczącego Dariusza Wójcika, który w poprzedniej kadencji prezentował całkowicie odmienne stanowisko. 

Więcej o systemie informuje Echo Dnia: http://www.echodnia.eu/radomskie/wiadomosci/radom/art/9330825,nowosc-na-sesji-rady-miejskiej-w-radomiu-radni-dostali-piloty-do-glosowania,id,t.html

wtorek, 16 kwietnia 2013
Parking zamiast boiska?!

Wczoraj na spotkaniu z mieszkańcami Oboziska dotarły do mnie niepokojące wieści. Mianowicie w tej dzielnicy trwa budowa tzw. "Pałacu Sprawiedliwości". Pod siedzibę sądów zabrana została duża część terenów zielonych w parku im. Malczewskiego. Już wcześniej mieszkańcy sprzeciwiali się tej inwestycji. A teraz, jak przekazali mi wczoraj mieszkańcy, planowane jest zamienienie jedynego boiska w tym parku na parking dla sądu! O szczegóły zapytałem już prezydenta, wysyłając stosowną interpelację. Treść poniżej. 

Radom, dnia 16.04.2013

Damian Maciąg

Radny Miasta Radomia

INTERPELACJA nr 09/2013

dotyczy parkingu dla sądu w dzielnicy Obozisko

1.       Interpelację kieruję do:

Prezydenta Miasta Radomia, p. Andrzeja Kosztowniaka

2.       Przedstawienie stanu faktycznego będącego przedmiotem interpelacji:

Przy ul. Warszawskiej budowany jest Pałac Sprawiedliwości, w którym znajdzie się Sąd Rejonowy oraz wydziały karne Sądu Okręgowego. Pod przyszłą siedzibę sądu została zabrana duża część terenów zielonych w Parku im. Malczewskiego. Mieszkańcy głośno sprzeciwiali się tej inwestycji. Obecnie pojawiły się niepokojące sygnały, jakoby jedyne boisko, które pozostałe w parku, położone w niecce,  jest zagrożone. Podobno, jak powiadomili mnie mieszkańcy dzielnicy, trwają rozmowy nad przebudową boiska na parking przeznaczony głównie dla petentów sądów.  

3.       Pytania i wnioski:

1. Czy trwają rozmowy nad zmianą przeznaczenia boiska?

2. Czy planowana jest przebudowa boiska na parking?

3. Czy zaplanowana liczba miejsc parkingowych, przewidziana w projekcie sądu, jest niewystarczająca do jego obsługi?

Gdy tylko dostanę odpowiedź, niezwłocznie o tym poinformuję. 

 

Ponadto rozmawialiśmy także na temat budżetu obywatelskiego. Główną uwagą jest skromny jego rozmiar. 500 tys. złotych nie jest w stanie zaspokoić potrzeb jednej dzielnicy, a co dopiero całego okręgu. A dla przykładu, takie osiedle jak Obozisko jest w jednym okręgu z: Michałowem, Józefowem, Akademickim, Brzustówką, Gołebiowem II, zachodnią częścią XV-lecia, Wincentowem, Firlejem, Wólką Klwatecką, Wielogórą, Hutą Józefowską, Mleczną, Krzewieniem, Młynkiem Janiszewskim, Kapturem, Koniówką, częścią Zamłynia i Wacynem. Trochę dużo, prawda? Gdy w ten sposób spojrzy się na na te 500 tys. zł, wydaję sie kwotą zdecydowanie za małą...

poniedziałek, 08 kwietnia 2013
Ile kosztuje ta kładka?

O kładkę nad ulicą Szarych Szeregów mieszkańcy postulowali od bardzo dawna. Praktycznie od momentu wybudowania na początku lat 90. szerokiej, dwupasmowej drogi rozdzielającej Obozisko na dwie części. Mimo kilku groźnych potrąceń na przejściu dla pieszych, temat nie był praktycznie zauważany przez władze Radomia. Aż tu nagle w 2010 roku ogłoszono przetarg na dokumentację projektową. Zapowiedzi były bardzo optymistyczne - kładka miała powstać bardzo szybko. Jednak, jak szybko minęły wybory w 2011 roku, tak szybko minęło również zainteresowanie tą sprawą.

Sprawa jednak tylko przycichła, a nie umarła śmiercią naturalną. I tak w 2012 wystosowałem interpelację w sprawie budowy tej kładki. 

Radom, dnia 07.04.2012 

Damian Maciąg                         

Radny Miasta Radomia

INTERPELACJA nr 12/2012

w sprawie budowy kładki dla pieszych nad ul. Szarych Szeregów                                                

1.                  Interpelację kieruję do

Prezydenta Miasta Radomia, p. Andrzeja Kosztowniaka

 

2.                  Przedstawienie stanu faktycznego będącego przedmiotem interpelacji:

W 2010 roku Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej budowy kładki dla pieszych nad ul. Szarych Szeregów w Radomiu. Dokumentacja została wykonana przez konsorcjum firm: „Sudop Polska”- „Sudop Praha”  za kwotę 91 500 zł.

3.                  Pytania:

  1. Jak długo opracowana dokumentacja pozostaje ważna i na jej podstawie można wykonywać prace budowlane?
  2. Jaki jest szacowany koszt budowy tej kładki?
  3. Czy planowane jest pozyskanie finansowania zewnętrznego do tej inwestycji?

Wizualizacja kładki pieszo-rowerowej nad ul. Szarych Szeregów w Radomiu

Tak ma wyglądać kładka pieszo-rowerowo nad ul. Szarych Szeregów. Gdy powstanie połączy ul. Żwirową z ul. Radosną. 

Odpowiedź była zaskakująca. A właściwie zaskakujący był szacunkowy koszt kładki.

PREZYDENT
MIASTA RADOMIA   

Pan
DAMIAN MACIĄG
Radny Rady Miejskiej w Radomiu
w Radomiu

Dotyczy: interpelacji w sprawie budowy kładki dla pieszych nad ul. Szarych Szeregów.

Odpowiadając na Pana interpelację w sprawie j/w uprzejmie informuje, że na podstawie informacji przesłanej przez podległy mi Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu należy stwierdzić, co następuje;
Ad.1. MZDiK jest w posiadaniu pozwolenia na budowę, które zostało wydane 27.04.2012 r. Pozwolenie jest ważne przez okres trzech lat.
Ad.2. Szacowany koszt budowy kładki wynosi ok. 5 min. zł.

Ad.3. W przypadku zatwierdzenia przez Radę Miejską zadania do realizacji, będzie ono finansowane ze środków własnych Gminy Miasta Radomia. W chwili obecnej brak jest możliwości ubiegania się o dofinansowanie zewnętrzne na przedmiotowe zadanie inwestycyjne.

 

W lutym br. wystosowałem kolejną interpelację w sprawie kosztów przygotowania tej inwestycji. 

Radom, dnia 26.02.2013

Damian Maciąg

Radny Miasta Radomia

INTERPELACJA nr 03/2013

dotyczy kosztów przygotowania dokumentacji kładki dla pieszych nad ul. Szarych Szeregów

1.      Interpelację kieruję do:

Prezydenta Miasta Radomia, p. Andrzeja Kosztowniaka

2.      Przedstawienie stanu faktycznego będącego przedmiotem interpelacji:

Urząd Miejski w 2010 roku ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej kładki dla pieszych nad ul. Szarych Szeregów. 27 marca 2012 roku zostało wydane prawomocne pozwolenie na budowę.

3.      Pytania i wnioski:

Ile wyniósł koszt przygotowania dokumentacji?

Proszę o uwzględnienie wszystkich czynników, takich jak koszty przygotowania projektu, koszty przeprowadzenia przetargu, koszty uzyskania pozwolenia na budowę i inne, które poniosła Gmina Miasta Radomia w związku z przygotowaniami do przedmiotowej inwestycji.

Odpowiedź była następująca. 

PREZYDENT
MIASTA RADOMIA   

Pan
DAMIAN MACIĄG
Radny Rady Miejskiej w Radomiu
w Radomiu
 

Dotyczy:  interpelacji w sprawie kosztów przygotowania dokumentacji projektowej kładki dla pieszych przy ul. Szarych Szeregów.
W odpowiedzi na Pana interpelację złożoną w dniu 28 lutego 2013 roku, uprzejmie wyjaśniam:
Z informacji uzyskanej od Dyrektora MZDiK wynika, że koszty jakie Gmina Miasta Radomia poniosła w związku z przygotowaniem dokumentacji projektowej kładki dla pieszych przy ulicy Szarych Szeregów wyniosły 106.750 zł.

Jednocześnie informuję, że pozwolenie na budowę jest ważne 3 lata.

Można pomyśleć - suche dane. Jednak, gdy porówna się je z wypowiedzią rzecznika prasowego MZDiK w Radomiu, który został zacytowany w artykule "Kiedy pojawi się kładka nad ulicą Szarych Szeregów?" (CoZaDzień.pl, 16.03.2013) sprawa nie wygląda nie wygląda już tak oczywiście:

- Jej przygotowanie kosztowało 91,5 tys. zł. Według kosztorysu, inwestycja pochłonie około 2 mln. zł. Budowa kładki będzie możliwa, gdy pozyskamy na ten cel fundusze zewnętrzne - informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Dlaczego podawane są tak różne kwoty? Dlaczego 5 mln zamienia się w 2? Już niedługo będę miał oficjalną odpowiedź Urzędu Miejskiego w tej sprawie, ponieważ wystosowałem kolejną interpelację. Poniżej jej treść. 

Radom, dnia 04.04.2013

Damian Maciąg

Radny Miasta Radomia

INTERPELACJA nr 06/2013

dotyczy różnic w podawanych przez Urząd Miejski
kosztów przygotowania dokumentacji budowy kładki dla pieszych
nad ul. Szarych Szeregów

1.      Interpelację kieruję do:

Prezydenta Miasta Radomia, p. Andrzeja Kosztowniaka

2.      Przedstawienie stanu faktycznego będącego przedmiotem interpelacji:

Na interpelację nr 12/2012 z dnia 07.04.2012 roku w sprawie w sprawie budowy kładki dla pieszych nad ul. Szarych Szeregów otrzymałem odpowiedź z dnia 16.05.2012 roku, iż szacowany koszt budowy kładki wynosi ok. 5 mln zł. Ponadto, w odpowiedzi z dnia 07.03.2013 roku, na moją interpelację w sprawie kosztów przygotowań do tej inwestycji została podana kwota 106 750 zł. Jednakże w artykule pt. Kiedy pojawi się kładka nad ulicą Szarych Szeregów?, opublikowanym w serwisie internetowym CoZaDzień.pl z dnia 16.03.2013 roku, podawane są przez rzecznika prasowego MZDiK inne kwoty. I tak koszt budowy kładki to ok. 2 mln zł, natomiast przygotowanie inwestycji kosztowało 91 500 zł.

Ponadto, rozpoczęcie inwestycji uzależniane jest od pozyskania źródeł zewnętrznych.

3.      Pytania i wnioski:

a.       Skąd wynikają tak duże różnice w wycenie kosztów budowy kładki dla pieszych nad ulicą Szarych Szeregów?

b.     Jakie kroki zostały podjęte w celu znalezienia funduszy zewnętrznych na budowę tej kładki?

 


Życzę miłego dnia! 

 P.S. Wiosna idzie!

 
wtorek, 26 lutego 2013
Dłuższa przerwa. Sesja x 2. Komunikacja miejska ważnym elementem życia dużego miasta

Na początku przepraszam, że tak długo nie było żadnej notki. Ale mam poważne usprawiedliwienie. A nawet dwa. Po pierwsze padł mi komputer (mam nadzieję, że będzie go można uratować!). Po drugie, przechodziłem sesję egzaminacyjną. Podwójną, bo od tego roku studiuję dwa kierunki - stosunki międzynarodowe oraz samorząd terytorialny i politykę regionalną. Mam nadzieję, że po krótkim odpoczynku nabrałem nowych sił od dalszych moich działań.

Po dzisiejszej sesji Rady Miejskiej mam mieszane uczucia. Głosowaliśmy dziś bardzo ważną uchwałę zgłoszoną przez klub SLD. Uchwałę dotyczącą obniżenia cen biletów komunikacji miejskiej. Oczywistym jest, że obecne ceny biletów są za wysokie. Polityka podwyższania cen przy jednoczesnym niepodnoszeniu standardów komunikacji miejskiej (nowe autobusy, większa ilość kursów, poprawa dostępności w śródmieściu i na osiedlach, infrastruktura przystankowa) powoduje spadek liczby pasażerów. Kształtując cenę biletów, kształtujemy zachowania mieszkańców. Jednoznacznie powinniśmy wyznaczyć hierarchię priorytetów władz miejskich w kreowaniu transportu w mieście  –  komunikacja piesza, zbiorowa, rowerowa i indywidualna samochodowa. Niestety obecnie widać bardzo rozpowszechnioną praktykę wspierania komunikacji indywidualnej. Świadczy o tym rozbudowa dróg, przy jednoczesnej likwidacji przejść dla pieszych i przystanków.

Dokąd doprowadzi takie działanie? Odpowiedź na nie znajdziecie w m.in. w tym artykule.

Niestety, uchwała nie przeszła. Jak można się było spodziewać – PiS i PSL głosowali przeciw…

komunikacja miejska w Radomiu

I jeszcze jeden wątek komunikacyjny. Dzisiaj na sesji Pani radna Małgorzata Półbratek wystąpiła z propozycją darmowych miejsc postojowych dla radnych w czasie sesji. W uzasadnieniu podała, że to nie godzi się, żeby radni musieli wychodzić w czasie sesji i dopłacać za postój. Zasugerowałem, że jako radni mamy prawo do bezpłatnych biletów komunikacji miejskiej i radni mogą przyjechać na sesję autobusem. Pani Półbratek stwierdziła z przekąsem, że równie dobrze można przyjechać rowerem. Szanowna Pani Małgorzato, potwierdzam, można zarówno przyjść na pieszo, przyjechać autobusem, rowerem lub taksówką. I żadne miejsce postojowe nie będzie wtedy potrzebne! A przy okazji możemy dać dobry przykład mieszkańcom. Aha, zapomniałbym. Jeżeli ktoś naprawdę musi przyjechać samochodem, może zapłacić za postój strefie płatnego parkowania przez telefon komórkowy. I nie będzie musiał wychodzić dopłacać do parkometru. Szczegóły dotyczące tej formy płatności można znaleźć na stronie http://www.mobilet.pl/.

Dobranoc!



czwartek, 03 stycznia 2013
Jest odpowiedź - święta geometria przegrała z interesem mieszkańców.

Pierwszy wpis w Nowym Roku. Ciekawe jaki będzie ten 2013. Dla Radomia, dla radomian, moich przyjaciół, rodziny, dla mnie? Oby tych przykrych chwil było jak najmniej, a powodów do radości jak najwięcej. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

A teraz do spraw codziennych…

Ostatniego dnia grudnia otrzymałem na maila odpowiedź na petycję ws. przejścia przez ul. Warszawską. Niestety, odpowiedź jest negatywna. Wynika z tego, że 700 osób, które stanowi zapewne tylko część protestujących przeciwko likwidacji przejścia, jest nic nie znaczącą grupą społeczną dla prezydenta Marszałkiewicza (który podpisał odpowiedź). A czym tłumaczy prezydent ‘konieczność’ likwidacji przejścia?

Odpowiedź

Najbardziej kuriozalny dla mnie fragment to: „Wydzielenie dwóch pasów ruchu dla każdego z kierunków (…) jest rozwiązaniem podnoszącym bezpieczeństwo ruchu i zapewniającym pożądaną przepustowość dla tej kategorii ulicy (…)”.

Gdy opisać hipotetyczną sytuację mógłbym się zgodzić z taką opinią, jednak prezydent Marszałkiewicz chyba nie zna tego rejonu miasta. Przecież 80 metrów od zlikwidowanego przejścia w kierunku centrum jezdnia ma tylko po jednym pasie w każdym kierunku! Po drodze nie ma nawet żadnego wjazdu lub zjazdu, który w jakiś magiczny sposób mógłby generować taki ruch, że niezbędne są dwa pasy...

 

Aż dwa znaki ostrzegają przed zwężeniem jezdni

W kierunku północnym jest jeden pas

W kierunku południowym podobnie - jeden pas

Drugie zdanie z tego samego akapitu może spokojnie konkurować z pierwszym o palmę pierwszeństwa: „Niestety takie zmiany geometrii stanowiły o konieczności zawężenia pasu rozdziału, którego szerokość jest niewystarczająca dla zapewnienia bezpiecznej powierzchni azylu jako miejsca pieszych na przekroczenie jezdni”. Czyli budując dwa pasy, które i tak zaraz się kończą, nie starczyło miejsca na przejście. Czyli na coś, co będzie przydatne jak… co będzie niepotrzebne wydano dodatkowe pieniądze – asfalt, podbudowa, wykonanie. Przecież na to poszły nasze, podatników pieniądze!

W odpowiedzi prezydent Marszałkiewcz chwali się, że zostały zamontowane bariery, które mają uniemożliwić nielegalne przechodzenie przez Warszawską. Równie dobrze można by było mur postawić… Zaciekawiło mnie jedno – ile wydano na te bariery przeciwpiechotne? Interpelacja z tym związana już trafiła do Biura Rady Miejskiej.

Bariery przeciwpiechotne w ul. Warszawskiej

Interpelacja ws. kosztu budowy barier

Mimo negatywnej odpowiedzi nie zamierzam przestać interweniować w tej sprawie. Jest to tylko jeden z wielu przykładów fatalnego podejścia miejskich drogowców do bezpieczeństwa i komfortu pieszych.

 

W grudniu spotkałem się również z Komendantem Straży Miejskiej Panem Pawłem Górakiem. Ze zrozumieniem odniósł się do problemu likwidacji przejścia. Temat ten pojawi się na styczniowym posiedzeniu Zespołu do Spraw Poprawy Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym.

 

Na uczelni coraz goręcej. Sesja egzaminacyjna zbliża się wielkimi krokami!

 

 

wtorek, 25 grudnia 2012
Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

Z okazji Świąt Bożego Narodzenia chciałbym złożyć wszystkim najlepsze życzenia. Radości, zdrowia, spokoju. Spełnienia marzeń i realizacji wyznaczonych celów. Wszystkiego dobrego!

czwartek, 20 grudnia 2012
Mieć dystans do siebie to duża wartość, ale jest pewna granica.

Ostatnimi czasy Radom stał się przedmiotem wielu żartów i dowcipów. Sztuką jest śmiać się z samych siebie. Jednak wszystko ma swoje granice. Poniżej podałem link do dwóch stron, których admini, moim zdaniem, przekroczyli granicę dobrego smaku i dowcipu. Dlatego proszę, gdy znajdziecie chwilę czasu, to zgłoście je do adminów FB jako strony promujące nienawiść: 

1) https://www.facebook.com/STOPradom?group_id=0

2) https://www.facebook.com/LikwidacjaRadomiaTuITeraz?ref=stream

 

Pozdrawiam, Damian

środa, 19 grudnia 2012
Niechlubna sława Radomia-Gwiazdka na Deptaku. Radom stolicą kabaretu! Szynobusy nie dla Radomia... Budżet Radomia na 2013 rok.

Radom znowu bryluje w Internecie. Niestety, ale znów niechlubnie. Tym razem internauci ‘zachwycili’ się krótkim filmem z Gwiazdki na Deptaku, która jak co roku, odbyła się na Żeromskiego. Można na nim zobaczyć, jak przybyli na spotkanie radomianie ‘rozbierają’ stół wigilijny. Więcej szczegółów można przeczytać m.in. w artykule na portalu Radom24.pl.

Samo zachowanie tych osób można oceniać różnie. Dla mnie takie zachowanie jest niedopuszczalne, zwłaszcza iż jest to stół wigilijny. I nie na tym chciałbym się skupić, ale na tym, jak to zostało skomentowane na różnych forach i portalach.

Po pierwsze. To, że przytrafiło się to w Radomiu to nie znaczy, że takie rzeczy przytrafiają się tylko nam. Należy wziąć pod uwagę, że Radom organizuje jedną z większych z takich Wigilii w Polsce. I takie sytuacje mogą zdarzyć się wszędzie.

Po drugie. Co do organizacji spotkania, to został ona zmieniona już w ubiegłym roku. Pamiętam, że jako wolontariusz 4 i 3 lata temu roznosiłem na stoły półmiski z jedzeniem.  A potem wolontariusze tworzyli kordon, aby powstrzymać co niektóre osoby przed przedwczesnym zabraniem potraw. Nie było to miłe, zarówno dla nas jako wolontariuszy, jak i dla pozostałych uczestników miejskiej Wigilii. Rok temu odstąpiono od rozkładania potraw na stole. Zorganizowano punkty, gdzie wydawano gorące dania. Na stole pozostawiono tylko zimne napoje, owoce, chleb i opłatek. Tak też było w tym roku. Nie mam nic do zarzucenia organizatorom, bo i tak poprawiono naprawdę wiele w porównaniu z sytuację sprzed kilku lat.

Po trzecie. Podniosły się głosy, że nie powinno się organizować takiego spotkania, bo to sprzyja takim sytuacjom i szkoda pieniędzy. Mówię stanowczo: Gwiazdka na Deptaku jest potrzebna! Takie spotkania tworzą lokalną wspólnotę, tworzą więzy, które są tak potrzebne w dzisiejszym zindywidualizowanym świecie.

P.S. Chociaż nasuwa mi się jedno pytanie do organizatorów – czy były na stole kubeczki, aby nalać do nich napój?

To nie pierwszy przypadek, kiedy Internet śmieje się z Radomia. Może więc przekuć to na sukces? Radom jako stolica kabaretu! Dlaczego by nie. Można zorganizować przegląd kabaretów, zabiegać o umieszczenie akcji filmu lub serialu komediowego w Radomiu. Sztuką jest umieć śmiać z samych siebie. Miejmy do siebie dystans.

Zmieniając temat. Na stronie Rynek-Kolejowy.pl pojawił się artykuł na temat przekazania Kolejom Mazowieckim dwóch szynobusów do obsługi połączeń w okolicach Płocka. Szkoda, że nie trafiły one do obsługi np. połączenia Drzewica - Radom, o co apelowało Stowarzyszenie „Radomskie Inwestycje”. Jednak liczymy, że w przypadku następnych zakupów nowych pojazdów przez KM trafią one również do naszego regionu.

I jeszcze jedno. W poniedziałek na sesji Rady Miejskiej (wyjątkowo spokojnej) został przyjęty budżet Radomia na 2013 rok. Podczas mojego wystąpienia stwierdziłem, że nie jest to budżet moich marzeń, jak i nikogo zgromadzonego na sali obrad. Głosowałem przeciwko uchwaleniu budżetu w takiej postaci z wielu względów – zarówno zwiększanie zadłużenia, jak i niedoszacowanie w wielu pozycjach wzbudza wiele kontrowersji. Uchwała budżetowa będzie musiała być zmieniana wielokrotnie w ciągu przyszłego roku i to gruntownie. Z kronikarskiego obowiązku – za budżetem głosował cały klub PiS (14 radnych), opozycja była przeciw (10 radnych), p. Teodora Słoń wstrzymała się od głosu. Na sali nie było 3 radnych.

 
1 , 2